همراه هم

جایی برای هم فکری

همراه هم

جایی برای هم فکری

چنددانستی از کتاب طب الرضا

يكشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴ ب.ظ

چنددانستی از کتاب طب الرضا

دندان ها چگونه سفید می شوند؟

  کسی که می خواهد دندان های سفیدی داشته باشدمقداری نمک ترکی وبه همان اندازه کف دریا ،هر دو را نرم و سائیده وبه دندان ها بمالد.

 سفید کردن دندان:

 بعضی از دندان هاجنساسفید ودرخشان است وبعضی را با وسائل و دارو ها سفید کرد.آفریقا ئیهاکه از اشعه خورشید بیشتر ازمردم دیگر استفاده می کنند دندان های سفید تر و محکم تراست.چربی های حیوانی بخصوص در مزاج تولید عفونت می کندودر نتیجه کلسیم رانابودمی سازدودندان ها را فاسد می نماید.نور و حرارت خورشید چربی ها ی زائد را از مسامات خارج و مبتدل به ویتامین (د)میسازد،آفریقائیهااز این خدمات طبیعت به حد کافی بهرمند می باشند.   کسانی که دندان های شان زرد می شودمی توانند متوسل به خمیر هاو گردهای طبی شوند ولی برای آنکه از خطر تصنع وایادی تاجر تامین داشته باشیم بهتر آن است که از گردهای ساده طبیعی مصرف کنیم آب دریا از نظر املاح معدنی کامل ترین چیز ها است وکف روی آب نیز از لحاظ ویتامین ونیز کامل است وبهتراز هر چیز می تواند این کمبود را جبران کند.نمک ترکی نیز بهنرین وسیله ضد عفونی کننده است ترکیب این دو ماده دندان هارا سفید واز خطرات زیادی دور می کند.

باچه مسواکی دندان ها سالم می مانند؟

 کسی که می خواهد دندان هایش سالم بماند شاخ گوزن را بسوزاند  وازگزمارک وسعدکوفی وگل سرخ وسنبل الطیب وحب الاثل ازهر کدام مقدار مساوی گرفته بایک چهارم نمک ترکی همه را نرم کوبیده وبساید واین گرد را مصرف کند.این گرد دندان ها را حفظ می کند وریشه آن ها را از آفات دور می دارد.بهدشت دندان مهم ترین شرط سلامت وتندرستی است واگربگوئیم90%امراض براثربیماری دندان است گزاف نگفته ایم. علت عمده فسات دندان کمبودکلسیم ویتامین (د) دربدن است.کلسیم رامی توان به مقدار کافی ازراه غذابه بدنرسانید.  ویتامین(د)رانمی شودمستقیماازخوراکی هابه اندازهی لزوم گرفت.بعضی ازانواع خمیرهاوگردهاکه طبق اصولصحیح تهیه شده است براثرخاصیت رادیواکتیووعمل مکانیکی که روی دندان انجام می دهندموجب جذب این نوع ویتامین به کمک اشعه خورشید می شودند. گلها به طورکلی خصوص انواعی که فوقا ذکر شده دارای این خاصیت هستند. نمک ترکی نیز ساده ترین وسیله ضدعفونی دهان ودندان می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۲
مهسا 8 4

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی